سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابـــــــــــرار

تاکنون پژوهش های زیادی برای اثبات این موضوع انجام گرفته که والدینی که خودشان را در درس و تحصیل بچه هایشان درگیر می کنند, موفقیت تحصیلی بچه هایشان را تضمین می کنند. چنین دانش آموزانی خودشان را بهتر با مدرسه و محیط آن وفق می دهند و این امر باعث می شود آنها بیشتر و بهتر درس بخوانند. بعلاوه والدین به طور ناخود آگاه این پیام را به فرزندشان القا می کنند که تحصیل و درس آنها برایشان بسیار با اهمیت است.
علاوه بر این, مشارکت والدین در امر تحصیل بچه ها به این دلیل اهمیت دارد که والدینی که سهمی در امور تحصیلی فرزندانشان دارند به اهمیت مهارت"خواندن" پی خواهند برد.چنین والدینی از همان اوان کودکی شروع به خواندن متون و مطالب مختلف برای فرزندشان می کنند,که این امر موجب تقویت مهارت "خواندن " در بچه ها خواهد شد.
موضوع دیگر که به همین میزان اهمیت دارد این است که والدینی که در امر تحصیل بچه ها شرکت می کنند, این اطمینان را بوجود می آورند که خانه ی آنها به عنوان یک رابط تحصیلی عمل می کند. یعنی در خانه ی این افراد به اندازه ی کافی کتاب برای مطالعه در دسترس بچه ها قرارمی گیرد. همچنین انواع کتب مرجع مانند دائره المعارف,مجلات,کامپیوتر, ماشین حساب,خودکار ,مداد,کاغذ و ...... در دسترس بچه هاست.در منزل اتاقی آرام دارد که بچه ها می توانند برای مطالعه و تمرکز بر کارشان از آن استفاده کنند. بخشی از وظیفه ارتباطی خانه در امر تحصیل بچه ها شامل محدود کردن تماشای تلویزیون در طول هفته می باشد.بعضی از والدین حتی هر روزه از این که بچه ی شان تکالیفش را به خوبی انجام داده اطمینان حاصل میکنند ودر صورت نداشتن تکلیف خودشان به بچه تکلیف می دهند.
دلیل دیگر اهمیت مشارکت والدین در امر تحصیل بچه ها این است که چنین والدینی سریعا متوجه هر نوع ضعف و کمبود تحصیلی بچه شان می شوند. آنها به نقاط ضعف و قوت فرزندشان پی می برند که این موضوع به آنها کمک می کند تا هر چه زودتر با این ضعف فرزند خود مقابله کنند و در رفع آن بکوشند.
والدینی که در جلسات اولیا و مربیان شرکت می کنند و داو طلبانه انجام فعالیتهائی در این زمینه را به عهده می گیرند, به فرزندشان نشان می دهند که چقدر مدرسه برایشان اهمیت دارد. فرزند چنین خانواده ای با دیدن پدر و مادر می فهمد که چقدر تحصیل او برای آنها با اهمیت است. همچنین قدر دانی اولیای مدرسه از چنین پدر و مادرهائی نتایج مفید آموزشی برای فرزندان به ارمغان خواهد آورد.
در مجموع مشارکت والدین در امور تحصیلی بچه ها تضمین کننده ی آینده ای روشن برای آنهاست.چنین فرزندانی معمولا جزء دانش آموزان برتر مدرسه هستند و مورد تشویق قرار می گیرند. چه خوب است که به جای تعداد اندک پدران و مادران همه ی انها در امر تحصیل بچه ها مشارکت کنند.

نویسنده مقاله: Ronnie Phillips

مترجم: منتظر مهدی