بسم الله الرّحمن الرّحیم
مَن عَرَفَ اللهَ خافَ اللهَ و مَن خافَ اللهَ سَخَت نَفسَهُ عَنِ الدُّنیا
هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز می ماند.
(جهاد النفس، ص 83)هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز می ماند.
اِمتَحِنُوا شِیعَتَنا عِندَ ثَلاثٍ:
عِندَ مَواقیتِ الصلَواتِ کیفَ مُحافَظَتُهُم علَیها،
وعِندَ أسـرارِهِم کیفَ حِفظُهُم لَها عَن عَدُوِّنـا،
و إلى أموالِهِم کیفَ مُواساتُهُم لإِخوانِهم فیها
شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید :
در مواظـبـت بر اوقـــات نمـــازها ،
در نگهدارى اسرارشان از دشمنان ما
و در همدردى و کمک مالى به برادرانشان
عِندَ مَواقیتِ الصلَواتِ کیفَ مُحافَظَتُهُم علَیها،
وعِندَ أسـرارِهِم کیفَ حِفظُهُم لَها عَن عَدُوِّنـا،
و إلى أموالِهِم کیفَ مُواساتُهُم لإِخوانِهم فیها
شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید :
در مواظـبـت بر اوقـــات نمـــازها ،
در نگهدارى اسرارشان از دشمنان ما
و در همدردى و کمک مالى به برادرانشان
(میزان الحکمه، باب صفات الشّیعه)
أَقرَبُ ما یَکُونُ العَبدُ إلَی اللهِ وَ هُوَ ساجِدٌ
نزدیکترین حالات بنده به پروردگار حالت سجده است.
(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)
نزدیکترین حالات بنده به پروردگار حالت سجده است.
من أحب لله و أبغض لله و أعطی لله فهو ممن کمل إیمانه.
هر که برای خدا دوست دارد و برای خدا دشمن دارد و برای خدا عطاء کند ، از کسانی است که ایمانش کامل است .
(اصول کافی ، ج 3 ، ص189)
هر که برای خدا دوست دارد و برای خدا دشمن دارد و برای خدا عطاء کند ، از کسانی است که ایمانش کامل است .
(اصول کافی ، ج 3 ، ص189)
اذا أراد الله بعبد خیرا زهده فی الدنیا و فقهه فی الدین و بصره عیوبها و من أوتیهن فقد أوتی خیر الدنیا و الاخرة .
چون خدا خیر بنده ای را خواهد او را نسبت به دنیا بی رغبت و نسبت به دین دانشمند کند و به دنیا بینایش سازد و به هر که این خصلتها داده شود خیر دنیا و آخرت داده شده .
(اصول کافی ، ج 3 ، ص 196)
خف الله کأنک تراه و إن کنت لا تراه فإنه یراک .
چنان از خدا بترس که گویا او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند .
(اصول کافی ، ج 3 ، ص 110)
چون خدا خیر بنده ای را خواهد او را نسبت به دنیا بی رغبت و نسبت به دین دانشمند کند و به دنیا بینایش سازد و به هر که این خصلتها داده شود خیر دنیا و آخرت داده شده .
(اصول کافی ، ج 3 ، ص 196)
خف الله کأنک تراه و إن کنت لا تراه فإنه یراک .
چنان از خدا بترس که گویا او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند .
(اصول کافی ، ج 3 ، ص 110)