سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابـــــــــــرار

هر سال ,هنگامی که ماه مهر فرا می رسد, افکار ما از تابستان و مسافرت و ورزش و .... معطوف به کیف و کتاب و مدرسه می شود. با ورود به سال تحصیلی جدید بنا بر شرایط جدید,بسیاری از کودکان به زودی با یک چالش جدید (و گاهی ترسناک) رو برو می شوند.
هر ساله صدها دانش آموز در سراسر کشور در مدارس ثبت نام می کنند. در سال تحصیلی آینده بسیاری از این کودکان برای اولین بار به مدرسه می روند یا اینکه به مدرسه جدید منتقل می شوند.
سئوالی که والدین این دانش آموزان باید بپرسند این است که: چطور می توانم به بهترین نحو ممکن فرزندم را برای این جا به جائی و انتقال آماده کنم؟

پاسخ این سئوال بسیار آسان است.

وقتی که من بچه بودم و خودم را برای اولین روز آمادگی مهیا می کردم, از خودم می پرسیدم آیا بقیه بچه ها مرا می پذیرند؟ من نگران بودم که آیا می توانم دوست پیدا کنم و در ذهن کودکانه خود می اندیشیدم که اگر مورد پذیرش بقیه بچه ها قرار نگیرم ,چگونه با این موضوع کنار بیایم. بعد والدینم چیزی به من گفتند که خیلی در طی انتقالات و جا به جائی های سخت زندگی به من کمک کرد:"خودت باش."
در اولین روز آمادگی وقتی قدم به حیاط مدرسه گذاشتم بقیه بچه ها رادیدم که با هم صحبت می کردند, و صمیمانه مرا هم به بحث دعوت می کردند. در اولین روز مدرسه , به خصوص اولین روز آمادگی من فهمیدم که تنها نیستم. آن روز وضعیت جدید من به عنوان دانش آموز ,معلمم, و مدرسه ام برای من و همه ی بچه ها ی حاضر در مدرسه ترسناک بود. من خیلی با دیگران تفاوت نداشتم و با تشخیص به موقع  این موضوع, بهتر توانستم خود را با شرایط جدید سازگار کنم.
در مورد کودکانی که از یک مدرسه به مدرسه دیگر منتقل می شوند شرایط کمی متفاوت است اگر چه که فلسفه هر دو یکی است. کلید آماده کردن کودکانمان برای سازگاری موفقیت آمیز آنها با مدرسه جدید و کلا زندگی جدید, شناسائی ویژگیهای منحصر به فرد آنها است که در وجودشان رسوخ کرده و سپس, کمک به کودک تا از این ویژگیها به سود خودش استفاده کند. اگر کودک شما شنونده خوبی باشد, ممکن است بتواند برای کودکی که همین نوع ترس از مدرسه را دارد دوست خوبی بشود. اگر کودک شما خلاق باشد ممکن است بتواند یک فرم دوستی ایجاد کند تا برای امضاء کردن به بچه های کلاسش بدهد.
مهمترین درسی که ما می توانیم به کودکمان در ابتدای سال تحصیلی بدهیم درسی است که به آنها در همه مواقع زندگی کمک می کند. اگر به کودکانمان بیاموزیم که آنچه باور دارند ویژگی منحصر به فرد آنهاست,به آنها کمک کرده ایم که خود را بهتر بشناسند. پس اگر ما به کودکانمان یادبدهیم که ترس ,اندوه, اضطراب, و کمروئی در محیط جدید کاملا طبیعی است ,تا زمانی که آنها نسبت به خودشان و خصوصیات شخصیشان که آنها را از بقیه مجزا می کند , صادق باشند ترسشان از بین خواهد رفت.کودکان ما دارای مواهبی گرانبهاتر از طلا هستند. لازم به ذکر نیست که آنها خیلی بهتر خودشان را برای برخورد با موانع زندگی آماده می کنند.
برای شما بعنوان والدین و برای کودکان شما آرزوی خوشبختی می کنم. بسیاری از درس های مهم زندگی که بچه های ما یاد می گیرند درس هائی است که ما والدین به آنها یاد می دهیم. تاخیر نکنید, از الان به کودکانتان کمک کنید , و سال تحصیلی شگفت انگیزی داشته باشید.

نویسنده:ill Eisnaugle

مترجم:منتظر مهدی